Za każdym razem, kiedy słyszę określenia typu: NASI dostali się do eliminacji mistrzostw świata lub NASZYM udało nam się zająć pierwsze miejsce np. w skokach narciarskich, to nie budzi to we mnie większych emocji niż wyjście po bułki do sklepu. 

Kiedy jednak słyszę, że nasi są doceniani za swoją twórczość na całym świecie szczególnie, kiedy mówimy o muzyce czy innej twórczości  intelektualnej, wtedy zakładam biało czerwony szalik i skanduję POLSKA ! 

Mój dzisiejszy gość w 2016 roku był najczęściej słuchanym polskim artystą w serwisie Spotify. Utwory, w których tworzeniu brał i nadal bierze udział, mają łącznie kilkadziesiąt milionów odsłuchań w serwisie YouTube, a muzyka z tego typu produkcji wybrzmiewa nierzadko przy akompaniamencie dużych orkiestr i nazwisk znanych wykonawców.

Jakie medium i muzyka pisana na jego potrzeby jest w stanie wygenerować taką słuchalność i zainteresowanie szerokiego odbiorcy?

Gry wideo??

W tym odcinku podcastu Muzykalności znajdziesz m.in. odpowiedzi na pytania:

  • Czym charakteryzuje się tworzenie muzyki do gier względem innych form audiowizualnych takich jak film czy serial ?
  • Jak przebiegał proces powstawania muzyki do takich tytułów jak Cyberpunk 2077 czy Wiedźmin 3: Dziki Gon?
  • Co Ty jako zespół lub solista możesz zrobić, by znaleźć się na liście twórców growej superprodukcji?
  • Jak komponować muzykę do konkretnych scen i dynamicznie zmieniającej się sytuacji na ekranie
  • Jak  muzyka powinna współpracować z efektami dźwiękowymi w grze?
  • Jak przebiega współpraca, kiedy przy muzyce do jednej gry pracuje kilku kompozytorów?
  • Jak rozwiązuje się kwestie praw autorskich w przypadku muzyki pisanej na zlecenie?
  • Czego potrzebujesz, by zacząć tworzyć muzykę do gier?
  • Jak i gdzie możesz nauczyć się pracy przy muzyce do gier?

Zapraszam Cię do wysłuchania mojej rozmowy z Marcinem Przybyłowiczem.

Marcin Przybyłowicz – największy rozgłos przyniosła mu praca przy grach z serii „Wiedźmin”, które łącznie sprzedały się w blisko 30 milionach egzemplarzy na całym świecie, a trzecia odsłona serii – Wiedźmin 3: Dziki Gon – zdobyła ponad 800 nagród i wyróżnień, w tym między innymi za Najlepszą Muzykę 2015 Roku (MocArty RMF Classic), Najlepszą Ścieżkę Dźwiękową do Gry Wideo (Hollywood Music in Media Awards – nominacja), Osiągnięcia w Dziedzinie Audio (BAFTA Games Awards – nominacja), Najlepszą Muzykę (The Game Awards – nominacja). Nie mniejszym uznaniem cieszyła się praca Marcina nad udźwiękowieniem gry Zaginięcie Ethana Cartera, za które otrzymał nagrodę Najlepsze Audio 2014 (Digital Dragons) oraz szereg nominacji, m. in. Najlepszy Sound Design (IGN Best of 2014), Najlepsze Audio dla Gry Niezależnej (13th Annual GANG Awards). Kompozytor muzyki do prestiżowych kampanii reklamowych realizowanych przez Platige Image, m. in. Move Your Imagination (promocja Międzynarodowych Targów Turystycznych ITB Berlin 2012, na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej) czy Animated Guide to Polish Success (dla polskiego pawilonu EXPO 2012 w Szanghaju, na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości). Autor muzyki do serialu „Korona Królów” produkcji TVP.W 2016 roku Marcin zdobył tytuł Najczęściej Słuchanego Polskiego Artysty za Granicą wg portalu Spotify, z którego na całym świecie korzysta ponad 100 milionów użytkowników, a utwory jego autorstwa przekroczyły liczbę 20 milionów przesłuchań w serwisie YouTube.

Przydatne linki

Share This