Podobno jedynym usprawiedliwieniem dla aktora, który z nagłych przyczyn nie może wystąpić w spektaklu jest to – że nie żyje.
Każdy inny powód – co podkreśla moja rozmówczyni – nie jest wystarczająco ważny, a przedstawienie zwyczajnie musi się odbyć.
Musical – w którym dumnie, ramię w ramię na scenie kroczy muzyka, aktorstwo i choreografia – ma się w Polsce coraz lepiej, o czym świadczy wielosettysięczna publiczność i na długo, długo wcześniej wyprzedane bilety.
Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak możesz zostać aktorką lub aktorem musicalowym, jak wyglądają castingi oraz jak się możesz do nich przygotować. A także czy na pewno za cenę sławy i oklasków jesteś gotów powtarzać ten sam spektakl kilkaset razy – zawsze tak samo oraz jak wiele spektakli musisz zagrać w miesiącu, by osiągnąć średnią krajową, to zapraszam Cię do wysłuchania odcinka, w którym o tym wszystkim i wielu innych aspektach pracy aktorki musicalowej opowie Paulina Łaba-Torres.

W tym odcinku podcastu Muzykalności znajdziesz m.in. odpowiedzi na pytania:

  • Jak krok po kroku wygląda casting do nowego przedstawienie musicalowego?
  • Jakimi kryteriami kierują się twórcy w obsadzaniu ról i co warto, żebyś wiedział, jeśli chcesz się do niego przygotować?
  • Ile trwają i jak często odbywają się próby?
  • Czy musisz umieć śpiewać, żeby w musicalu wystąpić?
  • Ile zarabia aktor musicalowy i od czego to zależy?
  • Dlaczego musicale przyciągają coraz więcej widzów?
  • Jakie wykształcenie i predyspozycje są potrzebne, by grać w musicalach?
  • Jakie tematy poruszają przedstawienia musicalowe?
  • Jak często występujesz, będąc aktorem musicalowym?
  • Gdzie znajdują się muzycy podczas spektaklu i co to jest orkiestron?
  • Jak wygląda przykładowy dzień z życia aktora musicalowego? 

Zapraszam Cię do wysłuchania mojej rozmowy z Pauliną Łaba Torres.

 

PAULINA ŁABA TORRES – polska aktorka musicalowa, dubbingowa oraz wokalistka. Absolwentka Państwowego Studium Wokalno-Aktorskiego im. Danuty Baduszkowej przy Teatrze Muzycznym w Gdyni (2013) oraz Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku na kierunku Jazz i Muzyka Estradowa (2014).

Debiutowała w wieku 18 lat w musicalu „Rent” (Mimi – główna rola) w Operze na Zamku w Szczecinie – za tę rolę otrzymała wyróżnienie podczas II Festiwalu Teatrów Muzycznych w Gdyni.

Będąc na drugim roku studiów, zagrała w Teatrze Muzycznym w Gdyni Bejlkę („Skrzypek na dachu”) oraz dołączyła do obsady musicali „Lalka” i „My Fair Lady”. Rok później wygrała casting do głównej roli Sandy w „Grease”. Zagrała nastoletnią Fionę/Elfa („Shrek”) i wystąpiła w spektaklu„Bal w operze”. W musicalu „Chłopi” wcieliła się w rolę Józki, zagrała też rolę Chińczyka w spektaklu muzycznym „Przygody Sindbada Żeglarza”.

Jako wokalistka jazzowa wzięła udział w warsztatach muzycznych Chodzież oraz Hanza Jazz i FAMA. W roku 2012 otrzymała wyróżnienie z rąk Michała Urbaniaka. W 2013 r. występowała na deskach Teatru Komedia w Warszawie w musicalu „Zorro”.

W Teatrze muzycznym Roma zadebiutowała główną rolą Sophie Sheridan w musicalu „Mamma Mia” (reż. Wojciech Kępczyński) oraz wystąpiła w Musicalu „Piloci”, gdzie wciela się w postać Ewy.

Aktualnie można ją zobaczyć na deskach Teatru Muzycznego w Łodzi w musicalu „Madagaskar – Musicalowa Przygoda” (reż Jakub Szydłowski) w roli hipopotamicy Galorii.

 

Przydatne linki

Transkrypcja

Ja nazywam się Tomek Glinka, a Ty słuchasz właśnie podcastu Muzykalności, w którym opowiadam o tym, jak możesz zamienić pasję do muzyki w sposób na życie lub realizować własną muzyczną wrażliwość jako ciekawe hobby.

O ile w filmie czy w grach komputerowych muzyka – najczęściej tylko jako tło – podkreśla emocje, które towarzyszą bohaterom i fabularnym zawiłościom, o tyle jest jedna forma sztuki, która już z samej nazwy stawia muzykę na równi z aktorstwem i choreografią na scenie.
Mówię oczywiście o musicalu.
Jako wykonawca wielokrotnie miałem okazję akompaniować do takich przedstawień i wiem, że kiedy Show wystartuje, to niczym rozpędzona lokomotywa zatrzyma się dopiero na stacji pod nazwą: oklaski końcowe.
Nie ma mowy, żeby coś poszło nie tak, a o to nietrudno, szczególnie kiedy grasz ten sam materiał dźwiękowy od kilku miesięcy i po prostu dopada Cię rutyna.
W rozmowie z Pauliną, której zaraz wysłuchasz, poruszamy bardzo ale to bardzo wiele praktycznych kwestii związanych ze wszystkim, co będzie Cię dotyczyć, jeśli postanowisz zająć się aktorstwem musicalowym.
Jednocześnie, jako wokalistka, Paulina opowiada trochę o własnej drodze do występowania na scenie, co również jest ciekawe, jeśli już zajmujesz się muzyką, a nie miałaś lub miałeś okazji jeszcze wybrać się na casting do musicalu.

Zapraszam Cię do wysłuchania mojej rozmowy z Pauliną Łabą Torres.

 

Transkrypcja wkrótce…

 

Share This